lak

Відповідальне ставлення до репродуктивного здоров’я

Енергодарський МЦСССДМ

Підлітковий вік – важливий, відповідальний і нелегкий етап життя кожної людини. У цей період змінюються уявлення про себе і навколишню дійсність. Настрій стає емоційно нестійким. Переходячи з дитячого світу в дорослий, підліток ще не належить повністю ні до того, ні до іншого, тому поведінка його часто буває непередбачуваною. Психіці підлітка притаманні внутрішня суперечливість, невизначеність рівня домагань, підвищена сором'язливість і одночасно агресивність, схильність приймати крайні позиції і точки зору. Саме на цей віковий період людина закохується, робить перші спроби побудувати стосунки, а також дізнається про власну сексуальність. Підлітковий вік – етап моделювання власного майбутнього і від того, наскільки цей період мав позитивний досвід, залежить майбутнє. Тому, в цей час, важливим є сексуальна та статева грамотність підклітка, завдяки якій зменшиться кількість негативного досвіду та сформуються позитивні установки щодо власної сексуальності і стосунків з протилежною статтю.

Саме тому 11 травня 2018 року для вихованців дитячого будинку сімейного типу спеціалістами Енергодарського міського центру соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді проведено тренінгове заняття «Відповідальне ставлення до репродуктивного здоров’я».

32547773_448898702197585_6776713031578550272_n.jpg

Під час заняття проведена вправа «Взаємовідносини між чоловіками і жінками», метою якої стало формування негативного впливу стереотипів на стосунки між жінками та чоловіками стосовно збереження репродуктивного здоров’я. Спеціаліст разом з дітьми методом мозкового штурму назвав стереотипи, які існують у нашому суспільстві відносно статевих стосунків чоловіків і жінок. Також була проведена вправа «Сім’я та сімейні відносини», метою якої стало визначення поняття «родина», «усвідомлене батьківство» та формування розуміння відповідального ставлення до утворення сім’ї. Діти по черзі обговорили, що для них означає поняття «сім’я», як вони уявляють ідеальну сім’ю, що потрібно зробити, щоб така сім’я створилася, та хто це має зробити. Проведена вправа «Факти та міфи про сексуальність» викликала неабиякий інтерес. Спеціаліст умовно поділив кабінет на три зони, поставив таблички з надписами: «Погоджуюсь», «Не погоджуюсь», «Не знаю». Послідовно зачитувався перелік тверджень. Вислухавши твердження, діти мали вирішити для себе, погоджуються вони з ним чи ні, та зайняте місце, відповідне прийнятому рішенню. Кожен з учасників визначався. Після цього діти разом зі спеціалістом обговорили питання: Який вплив на нас мають міфи про сексуальність та сексуальну поведінку? Які можуть бути наслідки поведінки, скерованої міфами? Як зрозуміти, де правда, а де міф?

Під час тренінгового заняття були проаналізовані фактори, які впливають на стан репродуктивного здоров’я людини, проінформовано про поліпшення репродуктивного здоров’я, надано інформацію як можна уникнути незапланованої вагітності, ознайомлено з методами контрацепції, наголошено, що рішення щодо вагітності- взаємна відповідальність чоловіка та жінки.

Заняття дало можливість дітям-вихованцям поглибити необхідні знання про культуру сексуального здоров’я, сформувати позитивну установку сексуальності, закріпити знання щодо безпечної сексуальної поведінки. Кількість охоплених осіб- 5.

32525963_448898728864249_8203458934896328704_n.jpg

32460653_448898752197580_5613422350637727744_n.jpg

32457321_448898788864243_4656828053148663808_n.jpg

32440622_448898815530907_6193419579012677632_n.jpg