lak

Міністерство соціальної політики усуває бар’єри! Підвищуємо доступність постраждалих від домашнього насильства до якісних послуг на 15-47

Протидія домашньому насильству є пріоритетним напрямком роботи Міністерства соціальної політики, адже, проблеми, які виникають у постраждалої особи є значними і потребують негайного, комплексного та компетентного вирішення державними органами влади.

0511-11.jpeg

Гаряча урядова лінія 15-47 є швидким засобом повідомлення про вчинення домашнього насильства, насильства за ознакою статі та насильства стосовно дітей, його запобіганню та протидії. Даний сервіс є безкоштовним, цілодобовим та доступним на всій території України. Особа, яка звернулася на гарячу лінію, має отримати:

• консультаційну,

• психологічну,

• інформаційну допомогу,

а, у разі необхідності, працівники мають забезпечити екстрений виклик поліції чи/та бригади швидкої медичної допомоги.

З метою належного реагування на звернення або повідомлення від громадян, Мінсоцполітики розроблено зміни до Порядку взаємодії суб’єктів, що здійснюють заходи у сфері запобігання та протидії домашньому насильству і насильству за ознакою статі, де визначено конкретний алгоритм дій для консультантів Урядового контактного центру, які працюють на гарячій лінії 15-47, а також розмежовано повноваження Міністерства соціальної політики та Національної соціальної сервісної служби.

Запропоновані зміни передбачають:

Якщо постраждала особа звернулась на телефонну гарчу лінію 15-47, працівники Урядового контактного центру:

1) протягом однієї доби інформують про таку особу

а) уповноважений підрозділ органу Національної поліції,

б) невідкладно (протягом доби) службу у справах дітей: якщо постраждалою особою або кривдником є дитина, чи постраждала особа звернулась з дитиною;

в) уповноважену особу виконавчого органу з питань сім’ї міських, районних у містах рад або виконавчого органу об’єднаних територіальних громад, міських, районних у містах рад – якщо постраждалою є недієздатна особа чи особа, цивільна здатність якої обмежена;

г) орган опіки і піклування – якщо постраждалою від насильства особою або кривдником є повнолітня недієздатна особа або особа, дієздатність якої обмежена

2) надають першу невідкладну психологічну допомогу або консультацію;

3) надають актуальні контакти загальних та спеціалізованих служб підтримки постраждалих осіб;

4) надають вичерпну інформацію про її права, соціальну, медичну, психологічну, безоплатну правову допомоги та послуги, якими вона може скористатися;

5) інформують про право вимагати відшкодування кривдником завданих матеріальних збитків і шкоди, заподіяної фізичному і психічному здоров’ю.

Якщо на телефонну гарчу лінію 15-47 звернулась особа, стосовно якої є підстави вважати, що вона перебуває у небезпеці або її життю та здоров’ю загрожує небезпека, працівники Урядового контактного центру:

1) невідкладно, за допомогою телефонного зв’язку, викликають уповноважений підрозділ органу Національної поліції;

2) викликають бригаду екстреної (швидкої) медичної допомоги (у разі потреби);

3) надають першу невідкладну психологічну допомогу або консультацію;

При повторному зверненні або повідомленні щодо одного і того ж випадку домашнього насильства за номером телефону 15-47, працівники Урядового контактного центру повідомляють Нацсоцслужбу для відповідного реагування.

Зазначені зміни щодо роботи Урядової гарячої лінії 15-47 дозволять швидко та ефективно реагувати на звернення та повідомлення, що надходять від осіб, які опинились в ситуації домашнього насильства та надавати їм своєчасну та невідкладну допомогу.

0511-1111.jpeg

0511-11111.jpeg

0511-22222.jpeg